W branży marketingowej mówi się, że firmom trudno dziś zaistnieć, jeśli nie prowadzą profilów w social media. Wbrew pozorom nie wystarczy założyć konta i publikować postów – trzeba robić to z wyczuciem, mając na uwadze obowiązujące trendy. Dlatego też coraz większą popularnością cieszy się obsługa i moderacja social media. Czy warto korzystać z tej usługi?
Na czym polega profesjonalna obsługa social media?
Obsługa i moderacja social media to usługa, która opiera się na:
- planowaniu strategii marketingowej w dłuższym okresie czasu,
- tworzeniu postów,
- obróbce graficznej zdjęć,
- publikowaniu postów,
- moderowaniu komentarzy,
- odpowiadaniu na pytania użytkowników.
Profesjonalna obsługa social media podejmowana jest wyłącznie przez specjalistów z zakresu marketingu, którzy wiedzą, jak poruszać się po tego typu portalach.
Dlaczego warto zdecydować się na obsługę i moderację mediów społecznościowych?
Planowanie kampanii marketingowej w social media to trudne zadanie, wymagające posiadania odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia w tym zakresie. Przedsiębiorcy, którzy sami publikują posty, zwykle nie odnoszą oczekiwanych sukcesów. Moderacja postów w mediach społecznościowych, ich planowanie i realizacja powinny być powierzone specjaliście. Wtedy cała kampania będzie spójna, a treści tworzone będą pod klienta, tak aby spełnić jego oczekiwania i zachęcić go do interakcji. Obsługa i moderacja mediów społecznościowych pozwala przedsiębiorcy skupić się na realizacji celów własnych, powierzając kwestie reklamowe profesjonalistom.
Jak wygląda współpraca w zakresie obsługi i moderacji social media?
Charakter kampanii marketingowej w mediach społecznościowych ustalany jest w porozumieniu z klientem, który przedstawia swoje założenia oraz wymagania. Specjaliści konsultują z nim poszczególne prace, treść postów czy przygotowane grafiki. Zajmują się oni głównie przygotowaniem postów od strony technicznej, lecz ostatecznej akceptacji zawsze dokonuje klient. Specjaliści odpowiadają na pytania i zażalenia czy pochwały klientów zgodnie z przyjętą polityką firmy.