Dlaczego działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych warto łączyć z kampanią Google Ads? Dziś postaramy się przybliżyć tę kwestię, wskazując na korzyści, które zachęcają firmy do wyboru takiej strategii działania.
Czym są kampanie Google Ads i SEO?
Kampanie Google Ads to płatny sposób na wypromowanie witryny. Z kolei do szerokiej kategorii SEO, czyli pozycjonowania strony www możemy wrzuć ogół działań, których celem jest zwiększenie widoczności w wyszukiwaniach. Podczas tych rozważań warto jeszcze zapoznać się z pojęciem SEM. W ten sposób określa się działania marketingowe, które łączą pozycjonowanie strony firmowej z PPC (czyli z reklamą pay per click).
Czy tylko synergia tych metod pozwoli nam zwiększyć szanse na trafienie do potencjalnych klientów? Takie twierdzenie nie jest prawdziwe, bo nawet stosowanie tych metod osobno może przynieść widoczne efekty. Dlaczego jednak nie sięgać po więcej? Szczególnie ambitnym przedsiębiorcom, którzy chcą cieszyć się optymalnymi efektami, poleca się łączenie pozycjonowania firmowej strony www z Google Ads.
Co daje wykorzystanie synergii SEO i Google Ads?
Działając w ten sposób możemy osiągnąć efekt, którego nie daje żadna z metod, działając osobno – jeśli nasza strona zajmie wysoką pozycję, link sponsorowany do niej znajdzie się dodatkowo nad lub pod wynikami. Efekt – zwiększona ekspozycja strony, a przecież to właśnie o widoczność tu walczymy.
Oprócz tego taka synergia:
- przyspiesza efekty
Jeśli przeprowadzimy taki „zmasowany atak”, dużo szybciej uda się tam zauważyć zwiększony ruch na stronie. Klienci takich firm jak np. Internetica doceniają to, że na rezultaty nie muszą czekać długo.
- pozwala na walkę o uwagę internautów, posługujących się AdBlockiem
Blokowanie reklam jest bardzo popularne i chociaż zwiększa wygodę użytkowania Internetu, utrudnia skuteczne zaprezentowanie oferty swojej działalności. To kolejny powód, dla którego nie warto inwestować jedynie w rozwiązania PPC.
To jednak tylko kilka korzyści, które wiążą się z połączenia siły SEO i Google Ads. Jeśli interesują nas satysfakcjonujące efekty, zdecydowanie warto ten temat zgłębić bardziej.
Źródło: https://internetica.pl/