Wielu początkującym przedsiębiorcom, ale także doświadczonym firmom, które stawiają pierwsze kroki w Internecie, wydaje się, że obsługa social media to najprostsza rzecz w prowadzeniu biznesu. To mniemanie utrzymuje się tylko do pierwszego kryzysu wizerunkowego, spowodowanego zwykle poprzez nieumiejętną komunikację z klientem lub do momentu, kiedy zaczyna brakować “weny” w tworzeniu nowych treści, które mają zasilać kanały społecznościowe. Dlaczego komunikacja w social media jest tak ważna i jakie korzyści może przynieść firmie zlecenie obsługi mediów społecznościowych zewnętrznej firmie?

Do czego prowadzi nieprofesjonalna obsługa social mediów?

Każdy z nas słyszał przynajmniej raz o potężnym kryzysie PR jakiejś marki. Zdarza się to zarówno w przypadku małych, lokalnych firm, jak i dużych sieci, które też czasem oddelegowują do obsługi social mediów nieodpowiednie osoby. Czasami wystarczy jedno zdanie napisane w odpowiedzi dociekliwemu lub nieco aroganckiemu klientowi, by cały internet zaczął huczeć od negatywnych informacji o firmie.

Taki kryzys może kosztować markę utratę zaufania klientów, a nawet na stałe wpisać się w jej wizerunek – klienci będą kojarzyć firmę poprzez tę z pozoru drobną wpadkę, która w porę nie została naprawiona. W 99% przypadków takich sytuacji można by uniknąć, gdyby komunikacja w social media została powierzona doświadczonej i kompetentnej osobie.

Profesjonalna obsługa social media to coś, co powinni rozważyć przedsiębiorcy, którym zależy na:

  • profesjonalnym budowaniu wizerunku marki od podstaw,
  • poprawie dotychczasowego PR-u,
  • utrzymywaniu dobrych relacji z różnymi osobami w otoczeniu firmy (od mieszkańców okolicznych osiedli, a na analitykach branżowych kończąc);
  • budowaniu gruntu dla handlowców przed pierwszym bezpośrednim kontaktem z klientem;
  • zwiększeniu zainteresowania potencjalnych klientów poprzez działania w sieci.

Kompleksowa obsługa social media – dlaczego warto?

Firmy, które wolą uczyć się na błędach konkurencji, a nie na swoich własnych, powinny pomyśleć nad powierzeniem obsługi mediów społecznościowych wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, która ma doświadczenie w tej dziedzinie, jak i w szeroko pojętym marketingu i PR. Obsługa social media to zajęcie na pełen etat, wymagające dużej dozy dyplomacji, kreatywności, a także poczucia humoru, które jest nieodzowne w rozładowywaniu kryzysowych sytuacji.

Kompleksowa obsługa social media realizowana przez specjalistę z zewnątrz (np. zewnętrznej agencji czy firmy doradczej) pozwoli odciążyć przedsiębiorcę i pozwolić mu na pracę nad produktem lub usługą, bez konieczności poświęcania uwagi tworzeniu i publikowaniu treści w internecie, wliczając w to również kontakt z klientami poprzez komentarze pod wpisami. Doświadczeni eksperci od wizerunku, tacy jak https://konradbugiera.com sprawiają, że komunikacja w social media wchodzi na zupełnie nowy poziom.

Give a Comment