Wielu właścicieli pojazdów ma wątpliwości, kiedy jest dobry czas, by wymienić filtr cząsteczek stałych. Producenci co prawda zapewniają, że ich filtry wytrzymują nawet do 250 tys. km jazdy, ale rzeczywistość często jest odległa od tego założenia. Nowy filtr DPF to wydatek nierzadko kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych – dlatego tak ważne jest, by odpowiednio dbać o tę część pojazdu i nie narazić jej na bezpowrotne zniszczenie.

Na czym polega naprawa DPF?

Warsztaty samochodowe stosują różne metody, mające za zadanie przywrócić żywotność filtra. Do najpopularniejszych należą:

  • czyszczenie DPF poprzez wypalanie sadzy,
  • chemiczne czyszczenie filtra cząstek stałych,
  • wymiana wkładu ceramicznego w DPF.

W niektórych warsztatach spodziewać się możemy jedynie samego oczyszczenia filtra DPF z nagromadzonej sadzy. Czyszczenie tego rodzaju odbywa się chemicznie lub przy pomocy pieca – wówczas sadza jest po prostu wypalana. Ta metoda spotyka się z wieloma kontrowersjami, dotyczącymi możliwości uszkodzenia filtra podczas wypalania, zwłaszcza wtedy, gdy za procedurę zabiera się niedoświadczona osoba. Czyszczenie chemiczne filtra DPF uważa się za bezpieczniejsze.

Dużo lepszą metodą jest regeneracja DPF, w której dochodzi do wymiany wkładu ceramicznego. Dzięki takiemu zabiegowi filtr DPF odzyskuje całkowicie swoją sprawność. Warto jednak dodać, że koszt takiego zabiegu jest droższy niż wypalanie lub czyszczenie chemiczne.

Kiedy wymienić filtr cząstek stałych (DPF)?

Ile może kosztować czyszczenie DPF?

Koszt regeneracji lub naprawy DPF jest zależny od stosowanej metody. W Świnoujściu znaleźć można warsztaty, które korzystają z różnych sposobów na przywrócenie filtrowi pierwotnych właściwości. Najtańsze metody naprawy DPF to koszt od 1000 zł wzwyż. Wymiana wkładu może kosztować 50-100% więcej. W dalszym ciągu jest to tylko ułamek ceny, jaką zapłacilibyśmy za nowy, oryginalny filtr. W sprawie wymiany lub regeneracji filtra warto kontaktować się z doświadczonymi specjalistami w okolicy: https://warsztat-swinoujscie.pl/

Po jakim czasie filtr potrzebuje wymiany?

Szacuje się, że filtr cząstek stałych może wymagać wymiany już po przejechanych 120-150 tys. km. W przypadkach, gdy stan filtra nie pozwala na jego dalszą eksploatację i nie nadaje się on do regeneracji, konieczna może się okazać jego wymiana. Oryginalny filtr cząstek stałych to bardzo wysoki koszt, nic więc dziwnego, że wiele osób – gdy to tylko możliwe – decyduje się na zakup zamiennika. Świnoujście jest miastem, gdzie można znaleźć warsztaty, które podejmują się profesjonalnej wymiany tego komponentu, a nawet mogą pomóc w znalezieniu odpowiedniego filtra DPF w jak najlepszej cenie.

Give a Comment