Przedsiębiorstwa, niezależnie od branży, w jakiej działają, coraz chętniej decydują się na szkolenia ze sprzedaży. Celem jest zwiększenie efektywności sprzedaży, polepszenie kontaktu z klientami i przyspieszenie wzrostu firmy. Naprawdę dobre efekty osiągniemy jednak tylko wtedy, gdy za przekazywanie takich informacji wezmą się wykwalifikowane osoby. Dziś doradzamy, jak wybrać właściwe szkolenie.
Kto powinien zająć się prowadzeniem szkolenia ze sprzedaży?
Dobre szkolenia sprzedażowe dla firm pozwalają czerpać uczestnikom i uczestniczkom wiedzę o ekspertów w danej dziedzinie. Co ważne, tacy specjaliści nie mogą tkwić jedynie w sferze teorii. Aby zrozumieć potrzeby i wyzwania klienta, konieczna jest praktyczna znajomość procesu sprzedażowego. Tylko wtedy można zrozumieć jego zmienność, dynamikę, wagę dobrej alokacji zasobów itp. Sprawą muszą więc zajmować się eksperci-praktycy. Zanim więc wybierzemy szkolenie ze sprzedaży dla firm, koniecznie już na początku sprawdźmy kompetencje i doświadczenie osób prowadzących zajęcia.
Szkolenia sprzedażowe – jak zaangażować uczestników i uczestniczki?
Wysoka wartość merytoryczna zajęć to nie wszystko. Nowocześni usługodawcy zrezygnowali ze szkolenia sprzedażowego w formie monotonnego, przydługiego wykładu. To zdecydowanie nie jest sposób na skuteczne przekazywanie informacji. Zamiast tego, takie firmy, jak np. Salents, oferują swoim klientom warsztaty grupowe, indywidualny i grupowy coaching oraz mentoring. Efekt? Zwiększona motywacja pracowników i pracowniczek. Wpływa również na nią to, jak do szkolenia sprzedażowego podchodzi pracodawca. Warto jeszcze przed zajęciami poruszyć z zatrudnionymi osobami takie kwestie jak przydatność szkolenia oraz cel udziału w zajęciach. Im większe wsparcie i zrozumienie idei uczestnictwa w szkoleniu, tym większa motywacja i zainteresowanie zespołu.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze szkoleń sprzedażowych dla firm?
Specjaliści, działający w tej branży, starają się dopasować swoją ofertę do konkretnego odbiorcy i traktować go indywidualnie. Nie zaszkodzi jednak, jeśli sami na początku postaramy się nieco przeanalizować naszą działalność pod kątem sprzedaży, a potem, kierując się tą analizą, wybrać optymalne szkolenie. Pomogą nam w tym:
- Wskaźnik KPI (Key Performance Indicators)
To skuteczny sposób na to, żeby sprecyzować problematyczne obszary. Taka widza często może nas wspomóc podczas researchu szkoleń.
- Cele strategiczne
Co jest dla nas priorytetem? Zależy nam na zwiększeniu poziomu marży? A może naszym celem jest zwiększenie udziału na konkretnym rynku? Zanim weźmiemy się za poszukiwania, spróbujmy doprecyzować, w czym ma nam pomóc szkolenie sprzedażowe dla firm.
Źródło: https://salents.com/